Znaczenie optymalizacji w pozycjonowaniu
Pozycjonowanie wciąż jest ważne dla wielu firm i portali. To ruch organiczny napędza funkcjonowanie poszczególnych stron internetowych. Niestety nie ma wysokich pozycji w Google i innych wyszukiwarkach bez odpowiedniej optymalizacji witryny www. Dlaczego nieustanna praca nad stroną jest tak potrzebna w kontekście SEO?
Dopasować się do robotów Google
Roboty Google wysoko punktuje przede wszystkim te zoptymalizowane strony, przygotowane pod wszelkie, ciągle nowe, kryteria. Weźmy za przykład nagłówki. Dla początkującego web-developera czy content managera to mało chwytliwe narzędzie, a w rękach sprawnego pozycjonera to niezbędny element do pozycjonowania słów kluczowych. Nagłówek bez jednego ze słów kluczowych w zasadzie nie ma racji bytu.
Page speed rule
Podobnie wygląda kwestia szybkości ładowania się strony. Jeśli strona działa wolno, to zniechęci to nie tylko potencjalnych odbiorców, ale także zmartwi roboty Google, co wpłynie z kolei na pozycjonowanie witryny. W tym wypadku trzeba znaleźć złoty środek i nie przesadzić na przykład z rozmiarem CSS – ładna, przeładowana strona się łatwo nie wypozycjonuje. Dlatego też tak ważna jest chociażby minifikacja rozmiarów zdjęć czy też ograniczenie do podstaw kodu HTML czy PHP. Inaczej nawet najlepszy link-buliding nie pomoże, jeśli strona nie będzie zoptymalizowana.
Należy przy tym pamiętać, że optymalizacja i pozycjonowanie mogą być żmudnym i długotrwałym procesem, bo trwają w zasadzie cały czas. Jednego dnia strona może wydawać nam się kompletna i zgodna ze wszelkimi standardami, a już drugiego dnia trzeba poświęcić kilka godzin na wprowadzenie poprawek. Dlatego nieustanna optymalizacja witryny jest kluczowa dla odpowiedniego pozycjonowania.
Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to głównie optymalizacja serwisu, linki przychodzące z dobrych stron, linki wewnętrzne. Te podstawowe elementy są bardzo rozwinięte i na ten temat należało by poświęcić osobne artykuły.