Ray Tracing – Przyszłość grafiki komputerowej
Czym jest „Ray Tracing”?
Śledzenie Promieni (ang. Ray Tracing) – jest to sposób w jaki są generowane odbicia podczas tworzenia obiektów 3D grafiki komputerowej. Nowa technologia generuje obraz po przez stworzenie widzianego otoczenia wraz z odbiciami świateł których źródła nie widzimy. W ten sposób możemy dostrzec to co jest za nami patrząc na lustro w grze komputerowej bądź widzimy obicia na powierzchni wody przedmiotów generowanych przez komputer podczas tworzenia filmu.
W jaki sposób filmy wykorzystują Ray Tracing?
Często jesteśmy świadkami wielkich scen batalistycznych w filmach takich jak Fury czy Enemy at the gates. Najlepszym przykładem wykorzystania techniki komputerowych w filmie według mnie jest scena z filmu Stalingrad, moment w którym znajdujemy się na brzegu rzeki która oddziela nas od płonącego miasta, w tym momencie idealnie widać jak blask ognia odbija się od płynącej w rzece wody. Podczas pracy przy filmie nie ogranicza nas sprzęt odbiorców więc twórcy mogą wykorzystać wszystkie nowinki technologiczne w pełnej skali, które są na tyle zaawansowane, że często nie jesteśmy w stanie odróżnić co było na prawdę nagrane, a co wygenerowane przez komputer.
Branża gier wideo, a nowe technologie.
Gracze wraz z rozwoju elektroniki wymagają gier z coraz to nowszymi rozwiązaniami zaimplementowanymi do silników fizycznych oraz wyższymi detalami grafiki. Gry z Ray Tracing’ iem są niczym biały kruk dla dzisiejszych koneserów rozrywki elektronicznej. Technologia ta jest wykorzystywana przez nielicznych developerów ze względu na trudności jakie się pojawiają podczas korzystania z niej. Największym przeciwnikiem filmowej grafiki i realistycznych zachowań w grach jest moc obliczeniowa komputerów odbiorców tytułu – Po co poświęcać czas na stworzenie czegoś z czego nikt nie będzie w stanie korzystać? Lecz niektórzy producenci decydują się mimo wszystko na wdrażanie fotorealistycznej grafiki. Najlepszym przykładem jest Battlefield V gra studia „Dice” należącego do giganta jakim jest EA (Electronic Arts), jest to gra o tematyce ΙΙ wojny światowej, która tak samo jak cała seria Battlefield stawia ogromny naciska na odczucia graficzne graczy przy okazji nie smażąc ich komputerów. W najnowszej odsłonie możemy podziwiać jak działa Ray Tracing w pełnej okazałości, od wybuchów widzianych na karoserii samochodów, aż po ogień widziany w oczach innych graczy. Obsługa Ray Tracingu została zaimplementowana w kartach Nvidia takich jak RTX 2060, RTX 2070 czy RTX 2080 ti.