Pozycjonowanie a katalogi SEO
Pozycjonowanie stron internetowych to wymóg konieczny w świecie opartym na reklamie i dotarciu z informacją handlową do dużej liczby klientów. Katalog SEO pozwala na dodawanie wpisów opisujących domenę. W dawnych czasach każdy link do strony był cenny gdyż podnosił pozycje strony na liście wyszukiwania w Google. W obecnych czasach dużo się zmieniło, Google zmieniło algorytm i naparzanie linkami gdzie popadnie się nie sprawdza. Za takie działania można spaść na sam dół wyszukiwarki, dostać bana lub filtr. Należy dobrze przemyśleć do jakich katalogów chcemy dodać stronę gdyż jest tylko kilkanaście wartościowych katalogów. Najważniejszą rzeczą jest optymalizacja stron internetowych.
Należy pamiętać, że znalezienie porządnego katalogu jest bardzo trudne i bardzo często płatne. Nie oszczędzajmy na inwestycji w katalog jeśli jest on wartościowy dla wyszukiwarki. Dzięki wpisom w wartościowych katalogach nasza strona internetowa może pojawić się wyżej w wyszukiwarce. W przypadku jak katalog ma bardzo duży ruch możemy liczyć na wejście na naszą stronę z katalogu.
Jakie katalogi są wartościowe?
Wartościowe katalogi są moderowane i zadbane, to właśnie wpływa na jakość pozwalającą na osiąganie maksimum możliwości z każdego wpisu, precla czy artykułu dołączonego do katalogu. Pamiętajmy w takim katalogu wpisy powinny być unikalne, dobrze jak strona posiada certyfikat SSL. Przed dodaniem wpisu do takiego katalogu należy go sprawdzić pod względem ruchu, ten czynnik da nam już sygnał czy warto umieszczać tam wizytówkę naszej firmy.
Dobry katalog ogólnotematyczny to odpowiednie miejsce na reklamę i dobry przyrząd do pozycjonowania wizytówki firmowej, sklepu internetowego, czy strony tematycznej.
Katalogi to tylko mały ułamek link buildingu. Pamiętajmy, że w obecnych czasch nie daje mocy naszej stronie ilość linków tylko jakość linków. To linki z wartościowych stron mają w dużym stopniu wpływ na naszą stronę a nie ich ilość.
Jak nie z katalogu to skąd zdobywać linki?
Najbardziej wartościowe linki pochodzą z dużych stron z unikalną wartością, które spełniają wytyczne Googla. Nie należy się ograniczać do samych katalogów, pozyskujmy linki z branżowych miejsc, blogów, serwisów internetowych, poprzez pisanie unikalnych artykułów. To treści najbardziej docenia Google. Dobrze gdy w artykule umieścimy link do naszej strony internetowej, jest to sygnał dla wyszukiwarki, że nasza strona jest polecana przez innych a to dobry znak.
Artykuł o procesie powstawania stron i sklepów internetowych